De eerste maand in ons 4de leerjaar is bijna voorbij.
En het is voorbij gevlogen....
Toch hebben we al heel wat gedaan in onze klas.
We legden in vele lessen vooral de nadruk op SAMENWERKEN.
Hieronder enkele voorbeelden van onze samenwerkingsopdrachten:
Samen goede klasafspraken bedenken.
Samenwerken tijdens de les ruimtelijke oriëntatie.
De ene leerling verwoordt wat er op welke plaats op zijn tekening staat,
De ene leerling verwoordt wat er op welke plaats op zijn tekening staat,
de andere leerling moet dit op de juiste plaats tekenen.
Samenwerken tijdens de les ruimtelijke oriëntatie.
Twee leerlingen verwoorden de plattegrond van een blokkenbouwsel,
Twee leerlingen verwoorden de plattegrond van een blokkenbouwsel,
de andere twee bouwen dit na.
Hebben ze nu allebei hetzelfde gebouwd?
Samen spelen met getallen
3 kinderen vormen met 3 getallen het grootste getal en daarna maken we met de hele klas samen een getallenlijn van GROOT naar klein.
We gaan ook op zoek naar een partner met hetzelfde getal.
vb. 3H 5T 9E = 359
De rotonde
Iedere week oefenen we ons woordpakket samen in via 'de rotonde'. We zitten per 4. Iedereen neemt zijn kladschrift en iedere groep krijgt woordkaartjes die bij het woordpakket horen. 1 leerling neemt het bovenste kaartje en dicteert het woord. De anderen noteren het woord. De eerste leerling controleert nu of iedereen het woord juist schreef.
Nu is de volgende aan de beurt om te dicteren. En zo verder....
Voor meer foto's, klik op onderstaande link:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten